Matematika 1. negyedév

Beszámoló a Tanodában végzett munkáról

A Tanodában matematikaórákon nem csak az iskolai anyagot tudjuk gyakorolni, hanem érdekes feladatokkal próbálom megszerettetni a gyerekekkel ezt a tantárgyat. Ezeket szeretik a gyerekek, hiszen a gyengébb képességű tanulók is sikerélményhez jutnak.

Gyakoroltuk a fejszámolást egy internetes játék segítségével, ahol adott idő alatt minél több feladatot kellett elvégezni.
Rendszeresen rajzolnak, színeznek a feladatok megoldása közben, bűvös négyzeteteket, háromszögeket oldunk meg, szabályjátékokat játszunk. Kis létszámú csoportokban könnyebben előjönnek azok a dolgok, amiket nem tudnak, vagy nem értenek a tanulók. Így alaposabban tudjuk gyakorolni a feladatokat.

Fontosnak tartom azt is, hogy a tehetséges gyerekekkel más jellegű feladatokat is gyakoroljunk. Ők az iskolai anyagot jól teljesítik, nekik nem okoz gondot a házi feladat megírása, velük nehezebb feladatokat is meg lehet oldani. A 6. osztályosoknak ebben a tanévben kompetenciamérés lesz matematikából, már elkezdtük erre is a gyakorlást. Gyakran számolunk számológéppel, mert ennek
az eszköznek a használatát is gyakorolni kell, hogy a mérésnél jól tudják használni.

A matematikaórákon kívül fontos részt vállaltam a Tanoda munkájában: én állítottam össze az órarendet, tartottam a kapcsolatot a művészeti iskola tanáraival, hogy a gyerekek Tanodai órája ne ütközzön a zene, tánc vagy kézműves foglalkozásokkal. Ehhez kellett igazítani a tanulók csoportbeosztását is, amiben szintén aktívan részt vettem.
Én vállaltam el a kapcsolattartói szerepet az eDia rendszerben. Mivel a rendszer viszonylag későn indult be, eddig a tanulók körülbelül fele tudta kitölteni a teszteket, kérdőíveket.

Kocsis Ildikó matematika tanár