Projekt információs oldal

A kedvezményezett neve: Balatonszentgyörgyi Iskolaszék a Gyermekekért Alapítvány

A projekt címe: Szentgyörgy Tanoda

A szerződött támogatás összege: 29 619 000 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 100%

A projekt tervezett befejezési dátuma : 2019.01.31.

A projekt azonosító száma: EFOP-3.3.1-15-2015-00878

A projekt tartalmának bemutatása:

Pályázatunk célja a résztvevő hátrányos helyzetű tanulók körében a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése, a képzettségi szint növelése és az iskolai sikeresség előmozdítása a minőségi oktatáshoz, neveléshez való hozzáférésének elősegítésével, a normál körülmények között élő és a hátrányos helyzetű gyerekek közti szakadékot csökkentsük, nem hagyományos tevékenységekkel. Legfőbb célkitűzésünk, hogy az eltérő képességű és szociális helyzetű tanulóink együttnevelését-oktatását maradéktalanul megvalósítsuk.

Célunk továbbá:

-időben felismerni a tanulók hátrányos helyzetét,

-megnyerni a szülőket a tanulók együttnevelésére,

-elérni, hogy képességük (iskolai eredményességük) úgy változzon, hogy eredményesen (tanköteles korban) befejezzék az általános iskolát,

-sikeresen tudjanak középiskolát választani.

A szakmai program főbb elemei, benne a nyitott tanodai programokkal:

-olvasás, szövegértés fejlesztése: Beiskolázási körzetünkben több aprófalvas település található, s az innét érkező tanítványaink szociokulturális lemaradása Elsőként meg kell értetni a tanulókkal, hogy minden tantárgyi tudás alapja a kiváló szövegértés, e nélkül nincs eredményes tanulás; a hétköznapi életben is szükségük lesz erre a képességre, mert hiányában kiszolgáltatottá válhatnak, hátrányt szenvedhetnek.

Az órán heterogén csoportokban páros munkában tevékenykedtetjük őket, és a korszerű tanulásszervezési eljárások /IKT-alkalmazása, kooperatív technikák, projekt, szerepjáték / segítségével mindent megteszünk, hogy tudásszintjük megfeleljen a tantervi követelményeknek.

-matematikai, logikai készség fejlesztése: A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek esetében nagy szükség van a felzárkóztatásra. Különösen igaz ez a matematika tantárgyra, mert gyakran a szülők sem tudnak segíteni. Fontosnak tartjuk, hogy a korrepetáláson kívül elérjük azt is, hogy a gyerekek megszeressék a matematikát, felismerve annak gyakorlati jelentőségét. Nem önmagában az a cél, hogy az alaptantervben meghatározott műveletekre képesek legyenek, hanem az is, hogy az élet legkülönbözőbb (egyébként mindennapi) területein aktívan használni tudják ott megszerzett képességeiket, s ezáltal könnyebben boldoguljanak. Ide értendő a pénz használata, a csekkek befizetése, az adó kiszámolása stb.

-tantárgyi felkészítés egyénileg és csoportosan

-egyéni mentorprogram személyiségfejlesztése

A tantárgyi ismeretek elsajátításában tanulási módszerekkel, stratégiákkal szükséges megismertetni a tanulókat. A személyiségfejlesztő tevékenységben, támogató beszélgetésekkel odafigyeléssel, esetmegbeszélésekkel megismerni, kortárs és emberi kapcsolatait. Bizalmi légkör megteremtésével elérni, hogy merjen segítséget kérni a mentorált.

-szociális kompetenciák fejlesztése 10részes előadássorozat révén. Témái:

-életpálya-építés keretében pályaorientációs foglalkozások, az önismeret,az énkép kialakítása és a közösségbe illeszkedés érdekében csoportos érzékenyítő tréningek szakemberekkel:megismert kompetenciák révén történő orientáció, az egyes szakmák stílusjegyeinek, kritériumainak felfejtése közös gondolkodás során, majd szerepjátékokkal, helyzetgyakorlatokkal az egyes szakágak, munkakörök mindennapi helyzeteiben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, az egyéni célok megismerése, státuszgyakorlatok 

-szerepmodell címén hasonló társadalmi helyzetből érkező eredményes, sikeres pályák képviselői, moderált beszélgetések (ismert színészekkel, újságírókkal, elismert szociológussal stb.)

-szabadidős tevékenységek keretében: 

sportprogramok olimpiai és világbajnokokkal, sztárokkal 

koncertek, előadások sztárokkal, népszerű művészekkel 

-a tanulók identitástudatának erősítése, az anyanyelv ápolását támogató tevékenység: interaktív gyerekköltészeti előadások (A programok lehetőséget teremtenek: a .hátrányos helyzetű tanulók ledolgozzák elmaradásaikat, jó szakmát tanulva hasznos tagjai legyenek társadunknak.

 

SZTGYORGY_EUTABLA_FEJLEC