Mentorálás 1. negyedév

Nagy lelkesedéssel láttam neki a tanodában a mentori munkának. Első lépésben meg kellett ismerkednünk az 5. osztályos tanulókkal, mivel még nem tanítottam őket. A tanulókat barátságosnak, érdeklődőnek ismertem meg, akik szívesen járnak a foglalkozásokra. Sikerült elérnem, hogy  megbízzanak bennem, megfogadják tanácsaimat. Jó hangulatú, vidám délutánokat töltünk együtt. Elhatároztam, hogy az alapkészségek fejlesztése mellett, megtanítom őket sakkozni, mivel ez a szellemi sport nagyon jól fejleszti a logikai gondolkodást. Örömmel láttak a játék megtanulásához, és egyre ügyesebb játszmákat játszanak. Egyszerű egylépéses feladványokkal is meg tudnak már birkózni.

Fontosnak tartom a diákok iskolai teljesítményének javítását, ezért mindig megbeszéljük, ha nem értenek valamit a tanultakból,  vagy problémát jelent számukra a házi feladat.  Az anyanyelvi készségek közül a helyesírás fejlesztését kezdtük el. Játékos feladatokkal, tollbamondások írásával, a helyesírási szabályok megbeszélésével, a Helyesírási szabályzat használatával foglalkoztunk.  A memória és a figyelem fejlesztését interaktív táblás feladatokkal gyakoroltuk. A gyerekek nagyon szeretnek versenyezni, ha mód van rá beiktatok, ilyen jellegű játékokat. Célunk az életre való felkészítés, így a jövőben egyre több gyakorlati jellegű feladatot fogunk megoldani.

A három hónapos munkánk eredményeként a tanulók figyelme, feladattudata javult, megismerkedtek a sakk alapjaival. Szeretik a tanodai elfoglaltságokat.

Izsóné Recseg Klára

Balatonszentgyörgy, 2017. április 26.

 

 

Az elmúlt három hónap alatt kikristályosodott, hogy diákjaimmal milyen eszközökkel szeretném megvalósítani a TANODA program célkitűzéseit.

A tanulásban sikeresebb lett több tanuló is csoportjaimban, melyet játékos tanulással, fejlesztő feladatokkal, társasjátékokkal való foglalkozásokkal értük el. (Tantrix, Tabu, Tripolo, Dobble, Sardines, Maken Break, Panic lab, Ördöglakatok, Ötödölő)

A fejlesztő játékok segítségével érdeklődésük, feladattudatuk magasabb szintre emelkedett, még a fiúk is kijelentették, hogy szeretnek tanulni. A szabályok ismerete is komoly tanulást jelenthet.

Figyelemmel kísértem tanulási technikáikat, megismertettem több új hatékony módszerrel őket. Kihasználtuk a közösségben való tanulás lehetőségeit például verstanulásnál. Érdekes, különböző kompetenciákat fejlesztő feladatokkal ismertettem őket meg.

Matematikai ismereteiket, szövegértésüket Ambrus Gabriella Valóságközeli matematika című könyvéből vett példák elemzései segítették, melyek kompetencia alapúak, a gyakorlati élethez közeli eseteket dolgoznak fel.

Fő feladatomnak tartom, hogy közösségfejlesztő tevékenységeket is végezzünk, énekléssel, közös csoportjátékokkal közelebb hozzam érzelmileg a rám bízott gyermekeket egymáshoz.

A kölcsönös bizalom kialakításában is érezhető már pozitív elmozdulás. Számíthatnak egymásra, önbizalmuk erősödik.

Sikeresnek ítélem az elmúlt időszakot, látva, hogy a gyerekek szívesen jönnek, és sokszor még maradnának a foglalkozásokon.

 

Horváth Zoltán Istvánné

Balatonszentgyörgy, 2017. 04. 26.